Francesca pentru Balet Romania

Francesca  pentru Balet Romania

Francesca pentru Balet Romania

Acum mai bine de patru 4 ani scriam despre Francesca Velicu aici: Francesca Velicu este o invingatoare

A fost unul dintre primele mele articole scrise in baletromania.ro, in timpul unei ierni in care nu stiu de unde am gasit atatea energii de studiu – articole, carti, biografii, memorii citite – si reuseam sa dau contur unui site, in care am investit enorm, cel putin resurse emotionale…  La acea vreme Francesca era inca o copila, insa am remarcat talentul si aptitudinile sale extraordinare si am tinut foarte mult ca „debutul” meu in mediul online sa fie pe masura unui copil  ce merita dezvaluit  lumii, intr-un format unic – „Copii de elita”. Chiar daca peste ani nu am fost poate la fel de participativ sau implicat, destinele multor oameni, cu siguranta si stiu asta,  au fost insotite si slefuite, fie printr-o vorba buna si venita la timpul potrivit, fie prin articolele scrise de mine sau pur si simplu prin incurajari sau idei ori sfaturi izvorate pana la urma de la un parinte de copil balerin. Am incercat si incerc sa fiu prieten celor ce-mi sunt prieteni si sufera sau se lupta pentru copilul lor, precum ma lupt eu pentru Cosmin, fiul meu. Stiu ca fiecare parinte are in suflet o comoara, propriul copil, si stiu ca aceasta este dintre cele mai pretioase din Univers. Mai stiu ca fiecare viseaza, poate uneori mai mult decat peste putinte, insa fiecare are dreptul sa creada ca prin multa munca, talent si un dram de noroc poate sa ajunga acolo unde-si doreste. Francesca probabil ca a ajuns intr-o etapa in care drumul ei este deschis, cred eu, catre orice companie celebra din lumea aceasta. Deocamdata, sfarsitul calatoriei sale de copil, se opreste, ca intr-o gara regala… pe scena Operei Nationale Bucuresti, in debutul sau, la numai 17 ani, in celebrul si incantatorul balet clasic Don Quixote.

Francesca Velicu

One of the most beautiful moments from my debut in DonQ 

Francesca este pur si simplu frumoasa. Un cuvant simplu, dar care este incarcat de toate valentele ce-l pot incununa intr-un mod stralucitor. Iti multumesc ca, intr-un fel sau altul, tu si cei mai apropiati tie, mi-ati fost „parteneri” in scrierea unei povesti care, acum, in fiecare an al vietii tale si prin fiecare balet interpretat de tine se va fi transformat intr-o legenda, „Legenda unei invingatoare!”.

Bafta, bafta, bafta! Cu drag, A. Marinescu – 26.03.2016

Francesca pentru Balet Romania – ultime ganduri de copil, prime ganduri de balerina:

„Intre septembrie 2013 si iunie 2015 am fost studenta a Academiei de coregrafie Bolshoi. Mutarea la Moscova a insemnat o schimbare totala in viata mea :am schimbat scoala, mediul, limba si prietenii.

Cea mai mare schimbare a fost scoala. Academia Bolshoi este o scoala unde se face balet si punct. Orice altceva este pe planul secundar. Orele sunt multe si practic toata ziua pana spre ora 18 esti ocupat. Cu colegele mele de clasa, mai mari cu 1-2 ani, m-am inteles foarte bine si m-au ajutat in multe randuri.
Am avut sansa unor profesori de exceptie, incepand cu profesoara de dans clasic, doamna Tatiana Alexandrovna Galteva, sefa departamentului dans clasic, continuand cu Ghiorghi Konstantinovici Gusev profesorul de duet si doamna Alla Gheorgheva Boguslavska – artist al poporului,  profesoara mea de dans de caracter.
Am finalizat pregatirea in cadrul Academiei prin sustinerea examenului de stat, in luna aprilie 2015. Examenul s-a desfasurat pe parcursul a trei zile : dans clasic, duet si dans de caracter. Notele au fost date de un juriu format din rectorul Academiei, profesori ai scolii, directorul teatrului Bolshoi, Serghei Filin, artisti ai poporului din Rusia; sunt mandra ca ele au fost foarte bune , iar review-rile de specialitate au remarcat si apreciat evolutia “fetei straine cu parul rosu”.
La intoarcerea in tara, primul drum a fost la Opera Nationala din Bucuresti. Imi era dor de mirosul ei, de scena, de holuri, de tot ceea ce ma facea sa ma simt acasa. Opera Nationala din Bucuresti este pentru mine locul unde am visat sa fiu, unde am vazut primele spectacole de balet, unde, copil fiind, am respirat timid in umbra marilor balerini. Oriunde altundeva as merge, si imi doresc sa ajung pe mari scene ale lumii, scena Operei din Bucuresti pentru mine va insemna intotdeauna “locul meu”.
Acum doi ani, intr-un interviu acordat domnului Liviu Iurea pentru TVR 1 la Moscova spuneam ca tot ceea ce imi doresc este sa dansez.

Facand parte, incepind cu anul 2015 din colectivul de balet al Operei Nationale Bucuresti, am avut bucuria sa interpretez multe roluri apartinind unor coregrafi de exceptie: patru bayadere mici in “Bayadera”, coregrafia Mihai Babuska, prietena in “Alba ca Zapada” coregrafia Francisc Valkay, Girlrfriends/Clog Dance in “La fille mal Gardee” , coregrafia Sir Frederick Ashton, un Trio in “DSCH” , coregrafia Alexei Ratmansky, Zana Moth in “The Dream” , coregrafia Sir Frederick Ashton, Mireasa dans napolitan in “Lacul lebedelor” , coregrafia Gheorghe Iancu, solo gradina in “Corsarul”, coregrafia Vasili Medvedev.
Data de 3 februarie va ramane insa de referinta in cariera mea, pentru ca am avut sansa sa debutez in primul meu rol principal, Quiteria, in spectacolul Don Quijote, coregrafia Jaroslav Slavický, alaturi de Cristian Preda.
A fost o seara pe care mi-o voi aminti toata viata. Am avut alaturi prieteni, colegi, profesori si un public absolut minunat care a trait cu mine si care m-a sustinut pe tot parcursul spectacolului.
Pentru bucuria si emotia traita in acea seara, vreau sa multumesc lui Johan Kobborg pentru sansa si incredere si prim balerinei Corina Dumitrescu , pentru pregatirea fara de care nu as fi reusit.
Sunt fericita cu ceea ce am realizat pana acum, imi doresc sa fiu sanatoasa sa pot dansa si am incredere in ceea ce urmeaza. Stiu acum ca atunci cind iti doresti ceva cu adevarat, acel lucru chiar se intampla.” Francesca Velicu pentru BaletRomania, martie 2016