Ana Maria Gergely – Artist Estonian National Ballet

Ana Maria Gergely – Artist Estonian National Ballet
Ana Maria Gergely – din magazinul de papusi, intre perlele valorosului balet national estonian

„Sper ca acest nou drum sa fie plin de succese si sa ajung intr-o zi acolo unde m-am visat de cand aveam 4 ani. Prim Balerina” Ana Maria GERGELY


Am aflat cu bucurie, in urma cu cateva zile, vestea acceptarii Anei Maria in compania nationala de balet a Estoniei, unde Ana a obtinut primul sau contract din cariera! Felicitari!!!

Am asteptat confirmarea oficiala a bucuriei sale si am rugat-o pe Ana Maria sa-mi spuna cateva cuvinte despre pasul acesta important, despre emotiile de sfarsit petrecute alaturi de prestigioasa English National Ballet School, despre anii petrecuti aici si cat au insemnat acestia pentru pregatirea, experienta si motivatia ei, dar si despre emotiile inerente, de inceput, pentru ceea ce urmeaza.

Ii multumesc mult pentru cuvintele si emotiile transmise si… incerc o stare de nostalgie dar si de implinire atunci cand ma gandesc ca, in toti acesti ani, am reusit sa-i fiu intrucatva alaturi prin cuvintele sau incurajarile mele. Ii multumesc si Claudiei Gergely pentru dedicatia ei de mama si iubitoare de frumos si pentru faptul ca a fost alaturi de Balet Romania in toti acesti ani!


Ana, sa ai parte de ani de aur in cariera ta! Bafta!!! 22 Aprilie 2016, Alexandru Marinescu
 

ana maria gergely balet romaniaUltimii doi la English National Ballet School au fost cei mai deosebiti si grei ani din viata mea ca si eleva. In anul 2 am avut ocazia sa debutez in primul meu rol solistic Odile in baletul „My First Ballet Swan Lake” adaptat de coregraful fost elev al scolii George Williamson. Acest turneu s-a bucurat de un real succes si mi-a adus o mare satisfactie pentru ca am fost pe scena timp de doua luni si m-a facut sa ma simt ca o balerina profesionista.

Pe langa pregatirea acestui balet nu au lipsit examenele, spectacolele si evenimentele scolare specifice programei scolare.
Desi nu s-a terminat anul 3 pot sa spun ca este cel mai greu an si cred ca toti cei care studiaza la scolile internationale stiu lucrul acesta. Auditiile si colaborarea cu compania. Am avut norocul sa dansez cu compania English National Ballet condusa de Prim Balerina si director Tamara Rojo in Spargatorul de Nuci. Am dansat in peste 30 de spectacole in rolurile Fulg de Nea si Rusoaica in decembrie 2015 – ianuarie 2016. M-a ajutat foarte mult aceasta experienta sa ma autodepasesc de fiecare data si sa ma integrez in corpul de balet al companiei. A fost o onoare sa dansez intr-o productie mare si frumoasa alaturi de balerini profesionisti pe scena teatrului London Coloseum.
La scurt timp dupa ce s-a terminat Spargatorul de Nuci am plecat la auditii. Profesorii au fost alaturi de noi inca de la inceputul anului 3 pentru aceasta etapa din viata noastra si ne-au ajutat si indrumat sa ne pregatim CV-urile, sedintele foto sau video, ne-au sfatuit catre ce companii sa mergem si cum sa procedam. Nu am crezut niciodata ca poate sa fie atat de greu. M-am pregatit toata viata pentru acest moment si am avut cele mai mari emotii dar si frica in acelasi timp. A fost greu dar si frustrant pentru ca multe companii nici nu te cheama la auditii sau nu-ti dau nici macar un raspuns daca te invita sau nu. Multi directori nici nu vin sa vizioneze auditiile private si practic te-ai dus degeaba simtindu-te ultimul om de pe pamant. Altii nu te aleg pentru ca nu porti marca lor preferata de poante. Stiu, pare rasism dar chiar asta mi s-a intamplat. Numarul participantilor la auditiile deschise e foarte mare. Candidatii vin in numar de 150-200 pentru un singur sau doua contracte pe care compania le are sau chiar deloc. Da, chiar deloc! Multe companii tin auditii fara sa aibe contracte. Unii balerini vin deja cu experienta de 2 sau 3 ani de companie. Nu stii niciodata ce cauta directorii companiilor de balet. Unii cauta corpuri frumoase altii tehnica sau „ceva special”. Mama m-a sustinut tot timpul si m-a incurajat sa merg mai departe de fiecare data. A crezut in mine si a stiut ca locul meu exista undeva. Din aceasta experienta am invatat sa am rabdare si incredere in mine si ca umilinta face parte din viata noastra. Desi sezonul auditiilor nu s-a terminat si inca mai astept raspunsuri sunt fericita sa spun ca am primit contract ca si Artist in compania de balet Estonia National Ballet a Operei din Talinn condusa de directorul artistic Thomas Edur.

Pentru mine ENBS a fost un drum pe care l-am ales cu placere si cu incredere si am stiut ca perspectiva exista chiar daca au fost momente cand am vrut sa ma las de balet. Au fost oameni langa mine care m-au sustinut atat financiar cat si sufleteste si vreau sa le multumesc pentru ca au avut incredere in mine.
Este o victorie pentru mine ca la sfarsitul acestui drum de elev am primit ce mi-am dorit. Un contract de balerina intr-o companie de balet internationala. Sper ca acest nou drum sa fie plin de succese si sa ajung intr-o zi acolo unde m-am visat de cand aveam 4 ani. Prim Balerina

Ana Maria Gergely pentru BaletRomania